Na het plaatsen van een bestelling sturen wij de bestelde producten in een anonieme en stevige doos zo snel mogelijk naar je toe. Daarbij geldt dat wij producten die op voorraad zijn nog dezelfde dezelfde (werk)dag naar je toesturen (mits vóór 16.00 uur besteld en betaald met iDEAL, BanContact / Mister Cash of SOFORT Überweisung). Je bestelling heb je dan meestal de volgende dag al in huis.
Wanneer het mogelijk is verzenden wij je bestelling per envelop-post, want dat scheelt verzendkosten. De status van je bestelling kun je eenvoudig bijhouden via de Track & Trace-code die wij via e-mail toesturen. Op dit moment versturen wij binnen Nederland, naar België en naar Duitsland.
Verzendkosten in Nederland
De kosten voor het verzenden van je bestelling houden wij zo laag mogelijk. Een aantal producten, zoals condooms, worden verzonden door ze in een anonieme en stevige luchtkussen-envelop te versturen. Voor alle andere producten zijn de verzendkosten slechts € 5,95 (NL) of € 6.95 (BE) tot een verzendgewicht van 10 kilogram. Daarboven nemen de verzendkosten iets toe, want transporteurs brengen per gewichtsklasse toeslagen in rekening. Een verzendgewicht van 10 kilogram is overigens voor de meeste bestellingen ruim voldoende, ook als je meerdere producten tegelijkertijd besteld. De exacte verzendkosten van je bestelling vindt je terug in je winkelwagen. Voor brievenbuspakketten in Nederland maken wij gebruik van DHL.
Bezorging op servicepunt
Lang niet altijd wil je een pakket thuis laten bezorgen. Daarom bieden wij in samenwerking met PostNL de optie gebruik te maken van een servicepunt. Deze kan jij kiezen bij het afrekenen.
LET OP: ivm fraude, bieden wij deze optie alleen bij iDeal betalingen. Helaas moeten de goede onder de kwade lijden.
Verzendmethode
De pakketten worden via onze transporteur(s) verzonden en op werk- en zaterdagen bezorgd. Waar mogelijk versturen wij kleine bestellingen per brievenbuspakket met track and trace.
Alternatief afleveradres
Natuurlijk is het ook mogelijk om iets op een ander adres dan je huisadres te laten bezorgen, bijvoorbeeld je werkadres. Zorg eerst dat alle producten die je wil bestellen in je winkelwagen zijn geplaatst. Klik dan op ’Naar de kassa’. Bij ‘Factuuradres’ kun je onderaan vinkje plaatsen bij ’Verzend naar een ander adres’. Vul daarna bij ‘Afleveradres’ het alternatieve adres in. Let op, als klant ben jij verantwoordelijk voor de juiste aanlevering van een alternatief adres.
Zelf afleveradres wijzigen na verzending
Via bijna alle vervoerders kan jij het afleveradres wijzigen nadat wij het verzonden hebben. Via app of website. Maar let wel op. Vanaf dat moment is de aansprakelijkheid voor levering van het pakket ook voor jou als klant. Immers jij geeft die opdracht.
Levertijd
Als alle producten die je hebt besteld op voorraad zijn, sturen wij je bestelling nog dezelfde (werk)dag naar je toe. Dit geldt voor werkdagen, maandag tot en met vrijdag en mits vóór 16.00 uur besteld en betaald met iDEAL, BanContact/Mister Cash of SOFORT Überweisung. Meestal heb je het pakket de volgende dag in huis.
Bij bestelling in het weekeinde kun je rekening houden met levering vanaf de daarop volgende dinsdag. Levertijden gaan in vanaf het moment dat de betaling binnen is. Wanneer een product niet op voorraad is, kan het langer duren voordat je bestelling wordt verzonden. Wij brengen en houden je hiervan op de hoogte.
Zending volgen
Zodra je bestelling verzonden wordt, ontvang je een verzendbevestiging. Als wij je bestelling per pakket verzenden, vermelden wij in dit bericht de Track & Trace-code waarmee je de status van je bestelling vanaf de eerste werkdag na de verzenddatum kunt volgen. Daarnaast ontvang je van de transporteur een e-mail met daarin een tijdsindicatie van de levering. Op deze manier kun je precies zien op welke dag en moment je pakket wordt bezorgd.
Pakket beschadigd
Ondanks onze goede zorgen kan het gebeuren dat je pakket onderweg beschadigd raakt. Natuurlijk is dit erg vervelend, maar helaas niet te voorkomen. Transport is immers mensenwerk. Een lichte beschadiging aan de buitenzijde van de doos hoeft geen probleem op te leveren voor de inhoud. Mocht blijken dat de inhoud wel degelijk beschadigd is, maak dan een foto van de doos en de inhoud waarop de beschadigingen duidelijk zichtbaar zijn. Mail daarna de foto(‘s) naar info@livebetter.nl en wij nemen contact met je op.
Als de doos en inhoud bij het aanbieden zwaar beschadigd zijn, bijvoorbeeld als de doos fors gedeukt en nat is van bijvoorbeeld lekkende massageolie, neem het pakket dan niet in ontvangst. De bezorger neemt het pakket dan terug. Laat ons dat direct weten en wij zorgen dat je alsnog en zo spoedig als mogelijk een nieuw en hopelijk onbeschadigd pakket in huis hebt. Als je besluit het zwaar beschadigde pakket toch in ontvangst te nemen, dan is dat volledig op eigen risico. Na ontvangst schade aan een pakket claimen bij de transporteur is helaas niet mogelijk.
Niet thuis
Ben je niet thuis op het moment van bezorgen, dan zal de transporteur het pakket de volgende dag afleveren bij een service/afhaalpunt. De transporteur laat een bericht achter in je brievenbus over de locatie. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen, want dit moet je op het service/afhaalpunt laten zien. Je kunt het pakket gedurende zeven (7) (werk)dagen ophalen, daarna wordt je bestelling naar Livebetter retour gezonden.
Mocht je door onvoorziene problemen niet in staat zijn geweest het pakket op te halen, dan kunnen wij na terugontvangst het pakket opnieuw naar je versturen. Uiteraard dien je dan opnieuw de verzendkosten te betalen. Mocht je hier van afzien, dan storten wij het aankoopbedrag terug onder aftrek van € 7,50 administratiekosten.
Bezorging tijdens de Feestdagen en landelijke actie-perioden
Post- en pakketbezorging rond de Feestdagen en tijdens landelijke actie-perioden, zoals bijvoorbeeld de week voor en na Black Friday en Cyber Monday, kan soms vertraging oplopen. Op Feestdagen en officiële vrije dagen zelf wordt niet bezorgd. Wil je toch op die dagen van je nieuwe artikelen kunnen genieten? Bestel dan een week eerder, het bederft immers niet ;-)
Verpakking
Wij zijn zuinig op onze planeet en de toekomstige leefomgeving van alle (klein)-kinderen. Daarom proberen wij de verpakkingen en opvulmaterialen van onze toeleveranciers zoveel als mogelijk een tweede leven te geven.
Paslabel
Helaas moeten wij vaststellen dat mensen soms het begrip passen erg ruim opvatten. Passen is even aan, kijken of het staat, of het je bevalt. Passen is echter niet een gehele avond dragen, er mee uit gaan of dergelijke. Omdat sommige mensen het begrip passen verwarren met dragen kan het voorkomen dat onze producten voorzien zijn van een paslabel.
Wanneer er een paslabel aan een product hangt, mag deze niet verwijderd zijn en ook niet dusdanig verfrommeld waardoor er alle vermoeden bestaat dat er meer mee is gebeurd dan passen. Alle paslabels zijn zo bevestigd dat je gewoon kan passen zonder beschadigingen.
Retourneren
Gelukkig heeft Nederland goede wetgeving voor aankopen bij webwinkels. Op deze zogenoemde ’aankopen op afstand’ is het zogenoemde ’herroepingsrecht’ van toepassing, inclusief een zogenoemde ’zichttermijn’. Dit betekent dat je vrijwel alles binnen 14 dagen na ontvangst kunt retourneren, mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan.
Gezondheid, veiligheid en hygiëne staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom brengen wij je graag vooraf op de hoogte van onze voorwaarden. Deze staan reeds beschreven in onze Algemene Voorwaarden, maar onderstaand tref je de belangrijkste punten in niet-juridische taal aan.
Het retourneren van producten is alleen toegestaan als
– dit vooraf met ons is besproken en door ons een akkoord is gegeven, Aanmelden? Gebruik dit formulier: Retourzending aanmelden;
– het product en de verpakking in de originele staat zijn;
– het product en de verpakking compleet en onbeschadigd zijn;
– het product ongebruikt en/of ongedragen is; anders dan noodzakelijk passen
– de seal-verpakking voor hygiëne producten (=verzegeling) van producten, of gedeelten van een product zoals slips, strings, kousen/pantys, catsuits en tepelversieringen), ongeopend zijn.
Vergeet vooral de eerste voorwaarde niet: vooraf overleggen. Het niet uit moeten zoeken van wie een geretourneerd pakket is, scheelt ons veel tijd. Tijd die wij liever aan nuttiger zaken besteden, zoals ons assortiment ;-)
Retourzending aanmelden
Iets retour zenden? Wel eerst aanmelden: Op de volgende pagina het aanmeldformulier. https://www.livebetter.nl/retourzending-aanmelden/
het ingevulde formulier wordt zowel naar ons toe gezonden, maar u ontvangt er ook een copy van via het opgegeven mailadres.
Uitsluitingen
De Nederlandse Wet kent een aantal uitzonderingen op het herroepingsrecht. Deze zijn onder andere gericht op het handhaven van de eerdergenoemde gezondheid, veiligheid en hygiëne. Onderstaande producten kunnen daarom niet worden geretourneerd:
– lingerie/body’s/underwear (o.a kleding welke direct op het kruis gedragen wordt)
– condooms
– massageoliën
– glijmiddelen
– crèmes en tabletten
Als het percentage retourzendingen van een klant het gemiddelde overschrijdt, dan behouden wij ons het recht voor om toekomstige bestellingen van die betreffende klant te weigeren of hieraan aanvullende voorwaarden te verbinden.
Kosten retour zenden
De kosten voor het retour zenden van goederen zijn altijd voor de koper. We raden altijd aan hier een Track and Trace verzending van te maken, mocht een pakket verloren gaan kan je claimen bij de verzender.
Waarom zijn de kosten voor de koper? Vergelijk het met iets kopen in een fysieke winkel. Mocht je daar iets terug naar willen brengen, zal je ook je eigen benzine of kosten openbaar vervoer moeten betalen. Ja zelfs je fiets heeft ooit geld gekost.
Tweede reden: Wanneer wij retour zenden “gratis” zouden maken, moeten wij alle producten duurder verkopen. Verzenden kost nu eenmaal geld, en uiteindelijk zal dat altijd door de klant vergoed moeten worden. Dat geldt overal, Daarom kiezen wij er liever voor om de normale prijzen laag te houden.
Terugbetaling
Zodra een retour-artikel wat aan de voorwaarden voldoet bij ons binnenkomt, wordt het aankoopbedrag of een gedeelte hiervan, zo spoedig als mogelijk terugbetaald. Dit verloopt via de door u gebruikte betaaloptie.
Artikelen die toch gebruikt of beschadigd zijn of waarvan de seal-verpakking(en) geopend zijn, kunnen wij uiteraard niet meer verkopen. Terugbetaling is in die gevallen uitgesloten. Bij artikelen met bijvoorbeeld een beschadigde of ontbrekende verpakking passen wij een door ons vast te stellen waardevermindering toe. Terugbetaling van het resterende bedrag gebeurt in de vorm van een tegoedbon.
Gratis verzending? Soms toch niet!
Wanneer jij boven een bepaald bestelbedrag komt (voor Nederland € 75.- en België € 100.- verzenden wij jouw pakket gratis. Besluit jij echter een deel van de aankoop terug te zenden en komt daardoor het bedrag onder deze drempel, dan verrekenen wij alsnog verzendkosten, Immers een deel van de aankoop wordt teruggedraaid waardoor je onder het drempelbedrag uit komt. Dit wordt dan in mindering gebracht met het bedrag wat je terug krijgt.